Już od dawna wiemy o tym, że znajomość języków obcych bardzo przydaje się na polskim rynku pracy. Świadczą o tym również piętrzące się oferty pracy, w których właśnie oczekuje się znajomości tychże języków. Wiele osób chętnie poszukuje pracy w branży obsługi klienta. W niej właśnie często wymagana jest znajomość języków obcych.
Specjalista obsługi klienta z językiem niemieckim
Polskie firmy często ściśle współpracują z niemieckimi przedsiębiorstwami, a także wprowadzają swoje produkty na niemiecki rynek. Jest to bardzo korzystne dla obu stron. W związku z tym wiele firm poszukuje pracowników, którzy opanowali ten język do perfekcji.
Na stanowisku specjalisty obsługi klienta pracownik jest odpowiedzialny za kompleksową obsługę klientów indywidualnych w zakresie rozwiązywania podstawowych problemów, na przykład technicznych. Oprócz tego pracownik musi liczyć się z koniecznością codziennego kontaktu telefonicznego. Ważna jest sama dbałość o najwyższej jakości procesy oraz budowanie świetnego wizerunku firmy.
Taka praca z pewnością może wiązać się z ogromnym stresem, ponieważ nigdy nie wiadomo z kim będziemy rozmawiać, jednak pozwala również doszkalać znajomość języka obcego. Jest to świetna opcja dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją ścieżkę zawodową, a także dla tych, którzy chcą szlifować znajomość języka obcego.
Firmy od kandydatów na takie stanowisko wymagają znajomości języka obcego na takim poziomie, który umożliwia swobodną komunikację, zatem będzie to poziom B2, a nawet C1. Oprócz tego istotna jest sprawna obsługa programów z pakietu Microsoft Office.