Coraz więcej firm oferujących sprzedaż konkretnych usług czy też przedmiotów, stawia na jak najwyższą jakość obsługi klienta. Najlepsi doskonale wiedzą o tym, że jest to szalenie ważne dla dalszego rozwoju przedsiębiorstwa. Jeżeli klient będzie zadowolony z zakupionych towarów, czy też usług, na pewno poleci firmę swoim znajomym, a oprócz tego wróci do niej w przyszłości. Właśnie dlatego bardzo ważna jest rola specjalisty ds. obsługi klienta.
Jakie kompetencje powinien posiadać specjalista ds. obsługi klienta?
Jeśli chcesz zostać specjalistą ds. obsługi klienta, powinieneś najpierw dowiedzieć się, czy spełniasz podstawowe kompetencje, które są bardzo istotne w tym zawodzie. Okazuje się, że osoba zatrudniona w tym charakterze powinna mieć bardzo dobrze rozwinięte umiejętności komunikacyjne. Jest to szczególnie ważne nie tylko podczas rozmów bezpośrednich, ale także i telefonicznych. Nie bez znaczenia są także umiejętności analityczne oraz sama świadomość komercyjna.
Wiele firm stawia na umiejętność pracy w zespole, ponieważ kontakt między poszczególnymi działami jest nieunikniony. Specjaliście ds. obsługi klienta przyda się również wiedza z zakresu sprzedaży i marketingu, znajomość konkretnej branży oraz zdolności organizacyjne.
Wielu przełożonych stawia na kreatywność, a także na własną inicjatywę. Tacy pracownicy są szczególnie cenieni i mogą łatwo awansować na wyższe stanowisko. Wśród najczęstszych wymogów rekrutacyjnych spotyka się posiadanie minimum średniego wykształcenia, a także samo doświadczenie, które nie jest koniecznością, ponieważ wiedzę można zdobyć na odpowiednich kursach i szkoleniach.