Wiele firm poszukuje specjalistów do spraw obsługi klienta. Ten zawód wydaje się być prostym do wykonania. Jednak są to tylko pozory. Osoba na tym stanowisku ma przed sobą bardzo odpowiedzialne zadania. Część przedsiębiorców poszukuje osób, które znają bardzo dobrze język angielski. W takim przypadku zarobki często są wyższe.
A jakie obowiązki będą czekały osobę, która zdecyduje się na wykonywanie takiej pracy?
Codziennością pracownika na tym stanowisku jest telefoniczna oraz mejlowa obsługa klientów zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Oprócz tego specjalista do spraw obsługi klienta wspiera użytkowników końcowych, działów oraz dostawców w zakresie technologicznym. Do tego dochodzi wsparcie w zakresie terminali płatniczych, rozwiązań komputerowych, czy nawet zintegrowanych urządzeń. Oczywistym obowiązkiem jest też skuteczne rozpatrywanie próśb oraz śledzenie aktualnych zmian w wszelkich procedurach.
Dlaczego ważna jest znajomość języka angielskiego na poziomie zaawansowanym? Otóż większość rozmów z klientami odbywa się właśnie w tym języku. Stąd wynika ta konieczność. Na taką pracę decyduje się wielu studentów filologii angielskiej, ponieważ dzięki temu jeszcze bardziej szkołą swój warsztat.