Kiedy aplikujesz na stanowisku specjalisty obsługi klienta musisz pamiętać o tym, że Twoje CV powinno być dopasowane do oferty przedstawianej przez przedsiębiorstwo. Profesjonalny życiorys świadczy o Twoim zaangażowaniu.
Istotna jest selekcja informacji, które w nim umieścisz. Najpierw poznaj firmę, która Cię interesuje. Kierunek rozwoju oraz jej specyfika mogą pomóc Ci w wyborze cech wartych umieszczenia w dokumencie.
Wymagania stawiane przez pracodawców są różne, inne w każdej ofercie. Kiedy szef będzie oczekiwać punktualności oraz sumienności, napisz o tych cechach w swoim CV. To jest szczególnie istotne w sytuacji, kiedy Twoje doświadczenie zawodowe nie jest zbyt wysokie. Nie przesadź też w drugą stronę.
Jeśli Twój pracodawca nie oczekuje pewnych elementów, to ich nie eksponuj. To może być nużące, jeśli napiszesz o swoich wszystkich aktywnościach oraz działaniach, zwłaszcza jeśli nie mają one żadnego związku z podejmowanym przez Ciebie stanowiskiem.
Zadbaj także o to, aby Twój życiorys był aktualny. Istotne jest zwłaszcza zdjęcie w tym dokumencie. Twoje zainteresowania wraz z upływem lat również mogą się zmienić. Analizuj to, co wpisać w kategorii „zainteresowania”. Wbrew pozorom jest to ważne. Kiedy chcesz zaangażować się w projekt, który jest oparty na pracy zespołowej – możesz napisać o tym, że uprawiasz sporty drużynowe. To cenna informacja dla rekrutera, dlatego nie pomijaj takich kwestii.