Specjaliści do spraw obsługi klienta to często osoby empatyczne, które posiadają łatwość nawiązywania kontaktów z innymi osobami. To bardzo pożądane cechy właśnie w tym zawodzie. Na pracę w tym charakterze nierzadko decydują się ludzie, którzy są w trakcie studiów. Dzięki temu mogą w szybki i uczciwy sposób dorobić pieniądze do kieszonkowego, a oprócz tego zdobywają pierwsze doświadczenie. Okazuje się, że kontakt z klientem jest ważny w wielu zawodach, dlatego na takie rozwiązanie decyduje się coraz to więcej młodych osób.
Osoby, które lubią pracę w takim charakterze i zajmują się obsługą klienta przez wiele lat, często podupadają na zdrowiu. Jest to związane ze stresem, którego można doświadczyć w tym zawodzie. W końcu specjaliści do spraw obsługi klienta nieustannie muszą się uśmiechać i emanować radością. Nie zawsze jest to łatwe zadanie, zwłaszcza wtedy, gdy trafia się im niezbyt miły klient. W końcu i tacy się zdarzają, mają wygórowane oczekiwania względem pracownika i potrafią na dobre zepsuć im humor.
To wszystko niekorzystnie pływa na nastrój specjalisty do spraw obsługi klienta. Ten mimo utrudnień, które go spotykają cały czas musi być zadowolony i uprzejmy dla swojego rozmówcy. Najlepiej, aby taki pracownik po pracy znalazł chwilę dla siebie, może się on łatwi rozluźnić przy pomocy świec zapachowych, gorących kąpieli, czy też obejrzeniu ulubionego serialu. Komfort psychiczny jest bardzo ważny dla zdrowia człowieka.