Pracując 3 lata na stanowisku specjalisty ds. obsługi klienta w Bytomiu zdążyłem poznać ten zawód od podszewki, dlatego czuję się osobą odpowiednią do tego, by przedstawić jego cechy z dokonanym przeze mnie podziałem na wady i zalety. Każdy ma inny stosunek do wykonywanej pracy specjalisty, dlatego nie każdy może się zgadzać z tym podziałem, jednak w moim mniemaniu jest on zgodny z większością zasłyszanych opinii czy przeczytanych komentarzy, specjalista obsługi klienta Bytom.
Do głównych zalet zawodu specjalisty ds. obsługi klienta należą:
- niezbyt wysokie wymagania co do wykształcenia, kwalifikacji i doświadczenia,
- stabilność zawodowa i finansowa,
- możliwość uzyskania bardzo wysokich zarobków,
- zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę,
- możliwość awansu,
- łatwość znalezienia zatrudnienia,
- rozwój osobisty i zawodowy.
Z kolei, do największych wad tego stanowiska należą:
- praca w oparciu o ciągły kontakt z klientem,
- duża konkurencja,
- monotonność,
- praca w stresogennych warunkach,
- niska podstawa wynagrodzenia,
- praca na zmiany.
Nie da się ukryć, że części osób odpowiadał będzie ciągły kontakt z klientem czy praca pod presją czasu, motywująca do lepszej efektywności i wyższych wyników sprzedażowych. Z kolei inni narzekali będą na słabe możliwości rozwoju zawodowego, zależące głównie od uzyskiwanych wyników i możliwości pracy. Tak naprawdę podział cech pracy specjalisty ds. obsługi klienta jest kwestią indywidualną i zależy od każdego pracownika z osobna.