Rekruterzy nieustannie prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowszych i lepszych rozmów kwalifikacyjnych. Nietypowe pytania, a także scenki to tylko kilka z wielu różnych możliwości. Właśnie dlatego jeśli chcesz ubiegać się o pracę w międzynarodowej firmie powinieneś rozwijać nie tylko swoje kwalifikacje, ale również podnosić swoją kreatywność.
W końcu najlepsze przedsiębiorstwa oczekują, że ich pracownicy świetnie sobie poradzą w stresujących sytuacjach oraz tych z pozoru bez wyjścia. To dotyczy także osób zatrudnionych w branży specjalisty do spraw obsługi klienta.
Z pewnością ciekawym wydarzeniem podczas rozmowy rekrutacyjnej może okazać się sesja Assessment Centre. Podczas niej kandydat musi się zmierzyć z koniecznością prowadzenia dyskusji, symulacji czy nawet prezentacji. W związku z tym powinien on wyróżniać się wysoko rozwiniętą komunikatywnością, opanowaniem, ale i też umiejętnością improwizacji.
Nowością jest wciąż również case study. Ten sposób polega natomiast na analizowaniu wybranej sytuacji zawodowej. Uczestnik przed oczami posiada dokładny opis danego problemu, a później musi zaproponować do niego odpowiednie rozwiązanie. To wszystko pomaga rekruterom w zmierzaniu się z wyborem najlepszego kandydata na dane stanowisko.
Do rozmowy rekrutacyjnej można się przygotować, wystarczy tylko dowiedzieć się jak najwięcej na temat danej firmy oraz samego stanowiska, które będziemy obejmować. To z pewnością pozwoli uniknąć kłopotliwych sytuacji podczas rozmowy rekrutacyjnej. Rekruterzy zwracają uwagę na odpowiednie przygotowania.