Specjalistę ds. obsługi klienta znaleźć można niemal wszędzie. Aby się z nim skontaktować wystarczy wybrać numer jednego z operatorów telefonicznych, dostawców Internetu czy telewizji lub usługodawców finansowych, bowiem specjalista obsługi klienta może pracować m.in. w branży informatycznej i administracji, w serwisach, w branży informatycznej, internetowej, E-Commerce, w marketingu, reklamie i public relations oraz w sprzedaży usług finansowych, handlowych czy komputerowych. Innymi słowy, specjalista ds. obsługi klienta potrzebny jest wszędzie tam, gdzie wymagana jest obecność kogoś, kto będzie umiał odpowiednio zająć się każdym klientem.
Niewiele osób zdaje sobie sprawę, jak wielu specjalistów ds. obsługi klienta znajduje się wokół nas – czy to w Warszawie, Olsztynie czy Częstochowie (specjalista obsługi klienta Częstochowa). Gdzie tylko nie spojrzymy, z kimkolwiek się nie skontaktujemy tam wszędzie, pod różnymi nazwami zawodów, kryją się osoby obsługujące klientów – mogą to być doradcy klienta, specjaliści sprzedaży, account managerowie czy właśnie specjaliści ds. obsługi klienta. Oni wszyscy, bez względu na branżę i oficjalny zakres obowiązków dążą do jednego – do jak najlepszej i najefektywniejszej obsługi klientów przynoszącej jak najwyższe pieniądze, premie i profity.