Osoba na powyższym stanowisku jest odpowiedzialna przede wszystkim za wysoką jakość obsługi klienta. W różnych dziedzinach. Może to być praca w finansach, księgowości, usługach IT, czy wszelakich sklepach.
Są jednak pewne, niezmiennie obowiązki, które towarzyszą osobie na tym stanowisku pracy. Są to takie działania jak aktywne i sumienne pozyskiwanie klientów oraz ich obsługa, prezentowanie zarówno usług, jak i produktów przedsiębiorstwa, rozwiązywanie przeróżnych problemów klientów i udzielanie im niezbędnych informacji, analiza oczekiwań oraz potrzeb klientów. Ważne jest również przyjmowanie wszelkich reklamacji przekazywanych przez klientów, ale też odpowiednia negocjacja z klientami.
Często na tym stanowisku pracownik musi również przygotowywać wszelkie zestawienia i raporty, czy też wspierać różne projekty pod kątem realizacji. Specjalista do spraw obsług klienta niekiedy również aktywnie uczestniczy w przygotowywaniu i kontroli akcji marketingowych. W końcu to on ma bezpośredni kontakt z klientem, więc wie o nim najwięcej, dlatego świetnie zna jego potrzeby. Ta praca jest bardzo wymagająca, dlatego trzeba mieć przy niej niemal stalowe nerwy.