Praca w zawodzie specjalisty ds. obsługi klienta w tak dużym mieście jak Wrocław może przynieść sporo dobrego, o ile dany specjalista wie, jak to „dobre” uzyskać i odpowiednio wykorzystać. Moim zdaniem każdy, kto w jakikolwiek sposób pracuje z klientem powinien ciągle się rozwijać i stawiać na kształtowanie własnych umiejętności i technik sprzedażowych.
Specjalista ds. obsługi klienta jest osobą odpowiedzialną za zapewnienie jak najwyższej jakości obsługi klienta w wybranej dziedzinie. Stąd, specjalista musi posiadać gruntowną wiedzę z zakresu branży jaką reprezentuje oraz usług i produktów jakie oferuje. Zakres obowiązków każdego specjalisty, bez względu na branżę jaką reprezentuje, jest bardzo rozległy i obejmować może wiele różnorodnych czynności. Głównymi obowiązkami specjalisty obsługi klienta są m.in.:
- aktywne pozyskiwanie i obsługa klientów,
- odpowiednia prezentacja usług i produktów znajdujących się w ofercie firmy,
- udzielanie informacji i porad z zakresu oferty usługowej i/lub produktowej firmy,
- analiza potrzeb i oczekiwań klientów,
- przyjmowanie reklamacji,
- prowadzenie niezbędnej dokumentacji związanej z obsługą klientów,
- przygotowanie raportów, zestawień i podsumowań,
- wsparcie realizacji projektów prowadzonych przez firmę.
Efektywna praca w zawodzie specjalisty ds. obsługi klienta jest opłacalna i może gwarantować miesięczne zarobki w zakresie od dwóch do czterech tysięcy złotych netto. Na szczególnie wysokie wynagrodzenie mogą liczyć wysokoefektywni pracownicy, których pensja opiera się o system premiowy, specjalista obsługi klienta Wrocław.