Przez cały okres edukacji dowiadujemy się, że znajomość języków obcych jest bardzo ważna w życiu każdego człowieka. Jednak to dopiero między innymi kariera zawodowa to weryfikuje.
W Polsce popularna jest nauka takich języków obcych jak angielski, niemiecki, hiszpański, czy też francuski. Czy mogą się one okazać przydatne w przyszłości? Na rynku pracy często poszukiwane są osoby, które mogłyby się podjąć pracy w roli specjalisty obsługi klienta ze znajomością języka francuskiego.
Jakie są wymagania stawiane przed kandydatami ubiegającymi się o to stanowisko? Absolutną koniecznością jest komunikatywna znajomość języka francuskiego, na minimalnym poziomie A2. Często dodatkowym atutem jest również znajomość języka angielskiego. Pracodawcy zastrzegają, że mile widziane jest posiadanie doświadczenia w obsłudze klienta. Kolejny istotny aspekt to umiejętność analitycznego myślenia. Natomiast dobrze rozwinięte umiejętności komunikacyjne oraz organizacyjne to niemalże podstawy w tym zawodzie. Oczywiście w dzisiejszych czasach bardzo ważna jest także dobra znajomość obsługi komputera, w tym w szczególni pakietu Microsoft Office.
Co firmy oferują swoim pracownikom w zamian? Z pewnością jest to możliwość pracy w międzynarodowym środowisku, często w przedsiębiorstwach, które mają globalny zasięg. Nie bez znaczenia są również stabilne warunki zatrudnienia oraz bardzo atrakcyjne wynagrodzenie, które nierzadko jest uzależnione od posiadanego doświadczenia zawodowego.