Wyobraźmy sobie, że rzucam wam hasło: specjalista obsługi klienta. Co w zderzeniu z taką nazwą zawodu przychodzi każdemu z was do głowy? Jak wyobrażacie sobie specjalistę do spraw obsługi klienta? Czy jest to kobieta, mężczyzna, jak wygląda, w co jest ubrany i czym się zajmuje?
Sama miałam podobny problem z identyfikacją zawodu specjalisty, gdy poszukując pracy związanej z moim kierunkiem studiów natrafiłam na ofertę pracy skierowaną właśnie do specjalisty obsługi klienta. W tamtym czasie nie miałam bladego pojęcia, z czym ten zawód się wiąże, dlatego zrobiłam porządny research oparty o Internet, branżowe magazyny oraz wywiad środowiskowy. Koniecznie musiałam wiedzieć kim jest specjalista obsługi klienta, bo a nuż była to praca dla mnie, specjalista obsługi klienta Gorzów Wielkopolski.
Informacje, które udało mi się zgromadzić były bardzo wyczerpujące i interesujące. Innymi nazwami tego zawodu okazały się być brzmiące z angielska Customer Care, Konsultant Help Desk czy nasz polski Pracownik Biura Obsługi Klienta. Specjalista może pracować zarówno na podstawie bezpośrednich kontaktów z klientem, jak i za pomocą telefonu lub Internetu. Zawodami pokrewnymi są pracownik biurowy lub office manager. Jakkolwiek by tego nie nazwać i cokolwiek by o tym nie mówić, tak zadaniem specjalisty obsługi klienta jest zawsze pełnowymiarowa i rzetelna obsługa klientów – wyczerpujące odpowiadanie na zadawane pytania oraz pomoc w przeróżnych sytuacjach.