Specjalista do spraw obsługi klienta zazwyczaj musi się liczyć z dość stresującą pracą, ponieważ klienci bywają bardzo roszczeniowi oraz wymagający. Jest to trudny zawód, który może przynosić wiele satysfakcji. A co z wynagrodzeniem oraz benefitami? Sprawdzamy.
Specjalista do spraw obsługi klienta i jego wynagrodzenie
W przypadku tego zawodu wysokość wynagrodzenia będzie bezpośrednio uzależniona od firmy, w której dana osoba jest zatrudniona. Są także przeróżne branże, w związku z tym pracownik może spodziewać się różnej pensji w poszczególnych przedsiębiorstwach. Często specjaliści do spraw obsługi klienta mogą liczyć na zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę. Sama praca jest bardzo dynamiczna i wiąże się z koniecznością wykonywania swoich obowiązków wraz z całym zespołem. Często pracodawcy oferują swoim pracownikom różnego rodzaju szkolenia i kursy, które mają pomóc im nieustannie się rozwijać.
Najczęściej przedsiębiorstwa w formie benefitu oferują bogate pakiety medyczne, a także kartę Multisportu. Niekiedy są to również śniadania albo darmowe owoce. W tym przypadku samo wynagrodzenie najczęściej składa się ze stałej podstawy, a także premii, czy też prowizji od sprzedaży konkretnych usług albo produktów. Przechodząc do konkretów, przeciętne wynagrodzenie razem z premiami średnio wynosi około czterech tysięcy złotych miesięcznie na rękę.