Jak sama nazwa zawodu wskazuje, specjalista ds. obsługi klienta to osoba, której głównym zadaniem jest jak najlepsze i najefektywniejsze dbanie o klientów danej firmy. Każdy klient powinien mieć wrażenie, że poziom udzielanych mu informacji i świadczonych usług jest bardzo wysoki, a do każdego jego problemu czy zlecenia specjalista podchodzi indywidualnie, specjalista obsługi klienta Gliwice.
W wielu nowoczesnych firmach na przestrzeni ostatnich kilku lat została wprowadzona polityka przyporządkowania danego klienta jednemu, określonemu specjaliście, który obsługując klienta przez dłuższy czas będzie miał rozeznanie w jego historii zleceń i problemów, w związku z czym przy każdym kolejnym kontakcie z firmą klient nie będzie musiał od początku opowiadać, nierzadko zawiłej, historii korzystania z usług danej firmy.
Jak wskazują badania, taka polityka obsługi klientów sprawia, że klienci nabierają większego szacunku i zaufania do firmy. Warto też nadmienić, że w przypadku, gdy klientowi nie odpowiada poziom usług świadczony przez jednego specjalistę ds. obsługi klienta może on wystąpić o przydzielenie mu innego opiekuna. W takim przypadku, to od danego specjalisty zależy poziom usług przez niego świadczonych, a co za tym idzie zadowolenie klientów w jego pracy przekładające się na szybsze awanse i większe podwyżki.