Praca specjalisty obsługi klienta zawsze wydawała mi się pracą związaną wyłącznie ze sprzedażą. Dopiero, gdy zacząłem konkretniej interesować się tym zawodem okazało się, że zakres obowiązków specjalisty zależy od branży, w której jest zatrudniony oraz firmy, w której pracuje. Nie zawsze zadaniem specjalistów jest sprzedać – czasem po prostu mają oni za zadanie nieść pomoc wszystkim klientom, którzy tej pomocy potrzebują i oczekują.
Nigdy nie chciałem być sprzedawcą, dlatego postanowiłem, że zatrudnienia w zawodzie specjalisty obsługi klienta w Bielsko-Białej, specjalista obsługi klienta Bielsko-Biała, będę szukał jedynie w tych firmach, w których stanowisko to nie wiąże się ze sprzedażą. Niestety, w praktyce okazało się, że duża część firm rekrutujących specjalistów obsługi klienta nie wspomina o elemencie sprzedażowym w zamieszczanych ogłoszeniach. Uważam, że jest to pewne niedopowiedzenie, zakrawające nawet na oszustwo, jednak podejrzewam, że ich oferta spotkałaby się z dużo mniejszym zainteresowaniem, gdyby do zakresu obowiązków dorzucili sprzedaż.
Znalezienie odpowiadającej moim oczekiwaniom oferty pracy zajęło kilka dni, jednak nawet gdy udało mi się namierzyć ciekawe ogłoszenie, wcale nie oznaczało to gwarancji zatrudnienia. Na szczęście zostałem zaproszony na rozmowę kwalifikacyjną , na której mogłem zabłysnąć swoją wiedzą, kompetencją i poważnym podejściem do zawodu. Niestety, w danym dniu mój blask chyba nieco przygasł, bowiem wymarzonej posady nie udało mi się uzyskać.