Niemal każda współczesna firma, której zysk oparty jest o sprzedaż wytworzonych przez siebie produktów i usług wśród swoich pracowników posiada kogoś, kto umiejętnie dba o kontakt z klientem i doprowadza do zawierania transakcji kupna i sprzedaży. Tym kimś jest specjalista ds. obsługi klienta, który odgrywa często najistotniejszą, acz nie zawsze docenianą rolę w rozwoju nowoczesnych firm.
Specjalistów ds. obsługi klienta można spotkać przede wszystkim w sektorze IT i telekomunikacyjnym oraz w branży usług, produkcji i sprzedaży. Specjaliści zatrudniani są przez producentów oprogramowania, producentów systemów i rozwiązań informatycznych i mobilnych, przez firmy internetowe związane z produkcją stron internetowych oraz przez dostawców usług internetowych, telefonicznych i mobilnych. Ponadto, specjaliści zatrudnienie mogą znaleźć także w firmach usługowych obsługujących wielu klientów, firmach zajmujących się sprzedażą internetową, telefoniczną i wysyłkową oraz firmach z zakresu outsourcingu i contact center.
Do głównych wymagań stawianych kandydatom na stanowiska specjalistów obsługi klienta, specjalista obsługi klienta Opole, należą: znajomość branży, produktów i usług oferowanych przez daną firmę, znajomość procedur wewnętrznych, umiejętność obsługi klienta, znajomość technik sprzedażowych, znajomość języków obcych oraz podstawowa wiedza z zakresu obsługi komputera i komponentów Office.