Każdy specjalista ds. obsługi klienta ma obowiązek posiadać gruntowną wiedzę z zakresu oferowanych przez firmę usług i produktów. Jeżeli któryś pracownik wykaże się niewystarczającym zasobem informacji, może zostać albo skierowany na natychmiastowe doszkolenie, dostać oficjalne upomnienie lub zostać zwolnionym. Wszystko zależy od wielkości braku oraz częstotliwości pojawiania się okoliczności świadczących o nieprzygotowaniu do pracy.
W przedstawianiu usług lub produktów z danej branży bardzo przydatne jest posiadanie wykształcenia zgodnego z kierunkiem rozwoju firmy, jednak nie jest ono gwarantem uzyskiwania najwyższych wyników sprzedażowych, specjalista obsługi klienta Łódź. Nie raz zdarza się, że osoba po dietetyce jest lepszym specjalistą obsługi klienta w firmie finansowej, niż osoba po księgowości. Wiedza jest elementem ważnym, jednak nie jedynym – inną niezbędną cechą jest nastawienie i charakter.
Często to ci, którzy może nie do końca znają się na sprzedawanych produktach, ale potrafią dogadać się z klientem osiadają najlepsze wyniki sprzedażowe. Mało kto chce zakupić produkt u specjalisty, który może i posiada perfekcyjną wiedzę z zakresu oferty produktowej, jest jednak mrukliwy, nieprzyjemny i mało przystępny. Klienci lubią osoby, z którymi rozmowa płynie przyjemnie i niewymuszenie.