Dobre maniery obowiązują w każdej sytuacji, również w miejscu pracy. To oznacza, że dla polskich pracowników biznesowy savoir-vivre ma spore znaczenie. Zrób wszystko, aby być postrzeganym jako osoba kulturalna i nie utrudniaj życia innym!
Każdy pracownik w ciągu ośmiu godzin pracy ma prawo do przerwy, podczas której może między innymi zjeść posiłek. Jest to ciekawy sposób na integrację, zdobycie nowych znajomości, ale przede wszystkim na odpoczynek i zregenerowanie sił. Jako specjalista obsługi klienta również powinieneś korzystać z tej możliwości, jednak pamiętaj o odpowiednim zachowaniu podczas spożywania posiłków.
Kultura w miejscu pracy ponad wszystko
Większość firm zapewnia swoim pracownikom osobne pomieszczenie, w którym mogą spożywać posiłek. Jest tam często nie tylko stół i krzesła, ale również miejsce do przygotowania oraz podgrzania jedzenia. Warto pamiętać o pewnych podstawowych zasadach, tak aby nie uprzykrzać życia swoim współpracownikom.
- Przede wszystkim nie przynoś do biura potraw o intensywnym zapachu, takich jak ryby, czy też tych przyprawionych bardzo aromatycznie.
- Podczas spożywania jedzenia oczywiście nie mlaskaj, czy też nie jedz z otwartymi ustami.
- Kiedy korzystasz ze wspólnego zlewu oraz naczyń, zawsze odpowiednio po sobie sprzątaj. Okruszki nie są mile widziane zarówno na stole, jak i na podłodze.
- Jeżeli do swojej dyspozycji masz specjalne pomieszczenie z krzesłami oraz ze stołem, staraj się nie jeść przy swoim biurku. Dzięki temu nie będziesz rozpraszać swoich współpracowników.