Zatrudnienie na stanowisku o dużym natężeniu kontaktów z ludźmi dla niektórych bywa nieco stresujące. Praca z klientem to spore wyzwanie, a osoby o słabej psychice, które wszystko biorą do siebie, raczej się nie sprawdzą. Tu przydaje się odporność na stres, dystans oraz wytrwałość w realizacji celów sprzedażowych. W obsłudze klienta dobrze radzą sobie osoby, które umieją wyjść z inicjatywą.
JAKIE TRUDNOŚCI STOJĄ PRZED MANAGEREM SPRZEDAŻY?
Pracownicy piastujący kierownicze stanowiska związane z obsługą klienta czy sprzedażą mają bardzo wymagające zadanie. Poza „uszczęśliwianiem” klientów taka osoba musi wiedzieć, w jaki sposób motywować zespół, a także jak zapobiegać rotacji. Takie cele można osiągnąć między innymi dzięki pozapłacowym świadczeniom takim jak dofinansowanie kursów, prywatna opieka medyczna itd. Ponadto manager powinien wiedzieć jak w celach biznesowych wykorzystywać nowoczesne technologie.
Rozwój i wiedza branżowa
Komunikacja z klientem i zespołem
Orientacja na wynik
SZKOLENIA Z OBSŁUGI KLIENTA
Warsztaty związane z profesjonalną obsługą klienta obejmują takie zagadnienia, jak zarządzanie emocjami i stresem, asertywność, najnowsze trendy sprzedażowe czy skuteczna komunikacja. Uczestnicy szkoleń uczą się na temat typologii klientów, poznają podstawy psychologii, sposoby pozyskiwania informacji oraz rozwiązywania konfliktów. Przydatna okazuje się też wiedza z zakresu komunikacji niewerbalnej, sztuki zadawania pytań, czy technik wywierania wpływu.