Pracodawcy stawiają coraz to wyższe wymagania względem pracowników do spraw obsługi klienta. W końcu reprezentują oni firmę przy bezpośrednim kontakcie z klientem. A mówi się, że nie ma lepszej reklamy niż poczta pantoflowa. W związku z tym, jeśli specjalista do spraw obsługi klienta, spełni jego oczekiwania, wtedy firma może być pewna, że kupiec wróci, zadowolony.
Dlatego właśnie oczekuje się, że specjalista do spraw obsługi klienta będzie miał minimum średnie wykształcenie. Ważne jest również prawo jazdy, żeby mógł poruszać się bezproblemowo i szybko po mieście. Obsługa komputera w bardzo dobrym stopniu jest kwestią niepodlegającą dyskusji. Natomiast ważna jest również dobra znajomość języka angielskiego, bądź niemieckiego. Nienaganny wygląd i świetna dykcja dają niemal gwarancję sukcesu w tym zawodzie. To wszystko składa się na dobrą prezencję, a jak nas widzą – tak nas piszą. Specjalista do spraw obsługi klienta powinien również być komunikatywny i nie bać się kontaktów z drugim człowiekiem. Musi działać szybko, pod presją czasu, bardzo dynamicznie i rzetelnie. Dokładność jest bardzo ważna, ponieważ nawet niewielka pomyłka może sporo kosztować firmę.