Wady i zalety

Wady i zalety

Pracując 3 lata na stanowisku specjalisty ds. obsługi klienta w Bytomiu zdążyłem poznać ten zawód od podszewki, dlatego czuję się osobą odpowiednią do tego, by przedstawić jego cechy z dokonanym przeze mnie podziałem na wady i zalety. Każdy ma inny stosunek do wykonywanej pracy specjalisty, dlatego nie każdy może się zgadzać z tym podziałem, jednak w moim mniemaniu jest on zgodny z większością zasłyszanych opinii czy przeczytanych komentarzy, specjalista obsługi klienta Bytom.

Do głównych zalet zawodu specjalisty ds. obsługi klienta należą:

  • niezbyt wysokie wymagania co do wykształcenia, kwalifikacji i doświadczenia,
  • stabilność zawodowa i finansowa,
  • możliwość uzyskania bardzo wysokich zarobków,
  • zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę,
  • możliwość awansu,
  • łatwość znalezienia zatrudnienia,
  • rozwój osobisty i zawodowy.

Z kolei, do największych wad tego stanowiska należą:

  • praca w oparciu o ciągły kontakt z klientem,
  • duża konkurencja,
  • monotonność,
  • praca w stresogennych warunkach,
  • niska podstawa wynagrodzenia,
  • praca na zmiany.

Nie da się ukryć, że części osób odpowiadał będzie ciągły kontakt z klientem czy praca pod presją czasu, motywująca do lepszej efektywności i wyższych wyników sprzedażowych. Z kolei inni narzekali będą na słabe możliwości rozwoju zawodowego, zależące głównie od uzyskiwanych wyników i możliwości pracy. Tak naprawdę podział cech pracy specjalisty ds. obsługi klienta jest kwestią indywidualną i zależy od każdego pracownika z osobna.

Zostaw komentarz