Jaki powinien być Specjalista ds. obsługi klienta

Jaki powinien być Specjalista ds. obsługi klienta

Praca z klientem nie należy do łatwych zawodów. Nie każdy posiada cechy umożliwiające jej efektywne wykonywanie połączone z satysfakcją zawodową. Oczywiście wiele umiejętności, zależnych jest od stopnia posiadanej wiedzy czy doświadczenia. Są jednak pewne właściwości wynikające z osobowości czy temperamentu, które bywają kluczowe na stanowisku specjalisty ds. obsługi klienta. Niemniej jest też aspekt wyglądu zewnętrznego, który jest równie kluczowy co predyspozycje zawodowe.

Pierwsze wrażenie jest nieraz kluczowe w kontakcie z klientem. W pracy specjalisty ds. obsługi klienta niezwykle ważny jest nienaganny wygląd i aparycja. Najbardziej pożądanym strojem są biznesowe kreacje w stonowanych kolorach. Taki ubiór podkreśla profesjonalizm specjalisty oraz szacunek względem klienta. W wygląd zewnętrzny wpisujemy nie tylko ubiór, staranną fryzurę czy nienaganny makijaż. Badania dowodzą, że także postura odgrywa niezwykle istotną rolę. Ludzie otyli w podświadomości klientów są postrzegani negatywnie, gdyż otyłość kojarzona jest z lenistwem i obżarstwem. Specjalista ds. obsługi klienta powinien zadbać także o swoją wagę i mięśnie.

Do predyspozycji wewnętrznych osoby na stanowisku specjalisty ds. obsługi klienta zaliczamy przede wszystkim takie cechy jak komunikatywność. Praca w tym zawodzie to głównie rozmowa. Umiejętność rozwiązywania konfliktów oraz zdolności negocjacyjne są równie istotne w kontakcie z klientem. Specjalistę powinien cechować także najwyższy profesjonalizm, entuzjazm i nastawienie na konsumenta.

Podobne posty

Zostaw komentarz